اخبار سازمان

image سرعت رسیدگی به پیام های جلسات ارتباط مستقیم 1888 افزایش می یابد/ حضور 137 در جلسات ارتباط مستقیم

رئیس سامانه نظارت همگانی 1888 از اصلاح فرایندها در تشکیل جلسات ارتباط مستقیم این سامانه خبر داد و گفت: با اصلاح و تغییر برخی فرایندها در این جلسات سرعت رسیدگی به پیام های شهروندان افزایش می یابد.


به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ معسود سلیم جوهری در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم این هفته سامانه 1888 که روز سه شنبه اول آبان برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش مشارکتی شهروندان در اداره شهر اظهار داشت: درگاهی که در این سامانه تحت عنوان جلسات ارتباط مستقیم شکل گرفته است این امکان را برای شهروندان ایجاد کرده تا آنان بتوانند به راحتی با مدیران ارشد شهرداری ارتباط برقرار کرده و درخواست های خود را در چهار قالب انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر و تشکر بیان نمایند.

 وی حضور فیزیکی مدیران ارشد شهرداری در جلسات ارتباط مستقیم را یکی دیگر از موارد مهم جلسات ارتباط مستقیم بیان کرد و افزود: نقش مدیران ارشد شهرداری و حضور آنها درجلسات ارتباط مستقیم دارای نقش بسیار مهم اجتماعی است . چرا که مدیران به عنوان یک مسئول پاسخگو در مقابل مردم قرار می گیرند که در واقع با برگزاری این جلسات شعار مدیر پاسخگو عینیت می یابد.

سلیم جوهری با تاکید بر اینکه انتظار شهروندان از تماس با سامانه 1888 رسیدگی سریع به درخواست ها می باشد تصریح کرد: هنگامی که این درخواست ها در جلسات ارتباط مستقیم عنوان می شود، انتظار شهروندان نیز برای سرعت پاسخگویی به پیام ها افزایش می یابد و همین موضوع باعث شد تا با اصلاح برخی فرایندها در جلسات ارتباط مستقیم 1888، درخواست های شهروندان با سرعت بیشتر و به صورت ویژه رسیدگی شود.

رئیس سامانه 1888 گفت: در فرایند جدید درخواست شهروندانی که در جلسات حضور یافته و یا به صورت تلفنی با مدیران ارشد تماس برقرار می کنند ، بلافاصله در سامانه ثبت و در همان جلسه در مسیر پیگیری قرارمی گیرد. علاوه بر آن کارشناس اداره ارزیابی و کنترل عملکرد سامانه، درخواست های شهروندان را تا حصول نتیجه مورد رصد قرار می دهد.

وی ادامه داد:  طی بررسی های انجام شده برخی از پیام هایی که در این جلسات مطرح می شود جنبه فوریتی دارد و در حوزه وظایف سامانه 137 است که در همین راستا از رئیس سامانه 137 نیز درخواست شده تا یکی از کارشناسان ثبت خبر این سامانه در جلسه حضور یافته و پیام های مربوط به 137 در همان لحظه شود. با این روش درخواست شهروند در مسیر اصلی خود قرار می گیرد و از موازی کاری و موضوعاتی که موجب زمانبر شدن رسیدگی به پیام می شود جلوگیری خواهد شود.

سلیم جوهری اقدام مناسب بر روی پیام شهروندان به نحوی که باعث ایجاد اعتماد و به دنبال آن مشارکت پذری بیشتر شود را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ما به مجموعه ای از شهروندان وفادار نیاز داریم و این وفاداری زمانی اتفاق می افتد که آنها به ما اعتماد کرده و ما نیز پاسخ اعتمادشان را به درستی اجابت کنیم.

موضوع امور شهری در صدر درخواست های شهروندان مناطق 4 و 8
در بیست و دومین جلسه ارتباط مستقیم سامانه 1888 شهرداران مناطق 4  و 8 به درخواست 99 شهروند رسیدگی کردند که از این میان سهم منطقه 4 از کل تماس ها، 56 شهروند و منطقه 8 نیز 43 شهروند بود. در این بین، موضوع امور شهری در هر دو منطقه بیشترین موضوعات مورد درخواست شهروندان این مناطق را به خود اختصاص داد.

بنابر این گزارش، از آن جا که با استناد به پیام های ثبت شده در 6 ماهه اول سال 97 گلایه مندی شهروندان در موضوعات تعمیر و نگهداری پل های عابر پیاده، سد معبر دستفروشان، آبیاری درختان، سد معبر اصناف و تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری در منطقه 4 و موضوعات سد معبر دستفروشان، تعمیر و نگهداری پل های عابر پیاده، آبیاری درختان، مزاحمت های صنفی صنایع و مشاغل مزاحم و ساعت کاری ورزشگاه ها در منطقه 8 نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، مقرر گرديد دلايل این افزايش بررسی و نتيجه ی آن به سامانه 1888 منعکس تا مبنای برنامه ریزی برای رفع این معضلات و کاهش تدریجی گلایه مندی شهروندان باشد.

در جلسه ارتباط مستقیم این هفته سامانه 1888 علاوه بر شهرداران مناطق 4 و 8 سایر مدیران این مناطق نیز برای پاسخگویی به شهروندان حضور داشتند.























تعداد مشاهده: 43
1397/8/2
print

BizModules - UltraPhotoGallery

controls_prev
controls_toggle
controls_next
info_toggle
playlist_toggle
a