بازرسی



1- شهروندان محترم می توانند برای اعلام درخواست های خود در تمامی حوزه های مدیریت شهری با 137 تماس بگیرند

2- رسیدگی به پیام های فوریتی شهری

 3- مزایای تماس با 137 :

ارائه و پیگیری درخواست ، بدون مراجعه حضوری به شهرداری – کاهش تردد درون شهری – ارتباطی آسان ، یکسان و شبانه روزی – صرفه جویی در وقت و هزینه

 4- سامانه 137 در 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به تماسها و دریافت پیام های شهروندان محترم می باشد

 5- سامانه 137 با بیش از 500 موضوع در حوزه های اجتماعی فرهنگی ، حمل و نقل و ترافیک ، شهرسازی و معماری ، فنی و عمران ، خدمات شهری و اطلاع رسانی ارائه خدمات می نماید

 6- 137 در جهت افزایش سطح مشارکت و آگاهی شهروندان و با بهره گیری از ظرفیت های موجود مردمی اقدام به عضو گیری با عنوان 137یار می نماید.

 


سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران(1888) به عنوان «چشم بینا و گوش شنوای مدیریت شهری» با شعار محوری «شهروند مسئول مدیر پاسخگو» اقدام به دریافت و ثبت پیام های مردمی در 4 قالب(انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر) می نماید.

پل ارتباطی 1888 فاصله شهروندان را با مدیران شهری به حداقل رسانده و در قالب اخذ بازخوردهای محیطی، مدیران را در ارائه خدمات بهتر و شهروندان در داشتن شهری سالم و مترقی یاری می رساند.

شهروندان تهرانی بواسطه این سامانه و در قالب(انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیروتشکر) می توانند در تصمیم گیری ها، تعیین خط مشی ها، برنامه ریزی ها و حل مشکلات و مسایل پیرامون جامعه محلی خود مشارکت فعالانه نمایند.

این سامانه مفتخر است در طی نزدیک به 10 سال اخیر از طریق افزایش و ارتقائ ابزارهای ارتباطی همچون اینترنت، فکس، صندوق صوتی و ... در کنار تلفن 1888 فرصت دریافت بیش از 7 میلیون تماس از سوی شهروندان(به طور میانگین: سالیانه حدود 700 هزار تماس و روزانه حدود 2 هزار تماس) را فراهم کرده است. از این میزان تماس بیش از 800 هزار فقره پیام در نرم افزار سامانه(به طور میانگین؛ سالیانه حدود 84 هزار پیام و روزانه حدود 250 فقره پیام) ثبت و ارجاع شده و نزدیک به 400 هزار شهروند در طی این مدت در راستای تبیین حقوق و تکالیف متقابل مردم و مدیریت شهری راهنمایی و ارشاد شده اند.

افزایش روحیه مسئولیت پذیری شهروندان، ارتقائ فرهنگ پاسخگویی مدیران و افزایش شفافیت،مردم سالاری دینی و رشد فزاینده سطح مشارکت مردمی در امور، حرکت به سمت سلامت اداری و مبارزه با فساد ازطریق نظارت مردمی، تسریع در ارائه خدمات و پاسخگویی الکترونیک به شهروندان تهرانی از رسالت های اصلی این نهاد نظارتی می باشد.